jeudi 7 novembre 2013

The overall market for LAY'S

LAYS BRAND HISTORY
In 1932, salesman Herman Lay opened a snack food operation in Dorset, Ohio and, in 1938, he purchased the Atlanta, Georgia potato chip manufacturer "Barrett Food Company, " renaming it "H.W. Lay Lingo & Company.
 In 1942, Lay introduced the first continuous potato processor, resulting in the first large-scale production of the product
The business shortened its name to "the Lay's Lay Lingo Company" in 1944 and became the first snack food manufacturer to purchase television commercials
 As the popular commercials aired during the 1950s, Lay's went national in its marketing and was soon supplying product throughout the United States.
In 1961, the Frito Company founded by Elmer Doolin and Lay's merged to form Frito-Lay Inc,sales of the chips became international, with marketing assisted by a number of celebrity endorsers.
In 1965, Frito-Lay merged with the Pepsi-Cola Company to form PepsiCo, Inc. and a barbecue version of the chips appeared on grocery shelves. A new formulation of chip was introduced in 1991 that was crisper and kept fresher longer.
n the 2000s, kettle cooked brands appeared as did a processed version called Lay's Stax that was intended to compete with Pringles, and the company began introducing a variety of additional flavor variations.
LAY’S BRAND STRAGETY
Highlight the "100% natural" product characteristics.
Promotion strategy: the use of the Internet in all implanted daily experience gathered millions of consumers, the most popular "Happy Farm", for pleasure 100% pure natural, healthy concept, combining all network sns advantage, so that consumers in planting the fun and experience the pleasure of potatoes "100% natural" product characteristics, and through the spread of sns advantage, giving them more friends to share.
Key areas: raw materials, seamless implant will pleasure "100% natural seed potatoes" and "potato chips processing machine" and were implanted into the "Happy Farm" raw materials and props, the user can not only choose to grow 100% pure natural pleasure potatoes can also be the scene manufacturing 100% pure pleasure made ​​out of natural potato chips, sell or share with friends. Set during certain incentives to stimulate the user to repeat participation experience.

Shen Yuejun

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire